Bieganie na bieżni to jak Jogging w domu

. Posted in Informacje

W dzisiejszych czasach coraz większym deficytem jest wystarczająca ilość ruchu. A przecież właśnie aktywność fizyczna zapewnia ładny wygląd zewnętrzny, wytrzymały organizm oraz mocne zdrowie. Najprostszą formą zajęć, zapewniających te korzyści jest jogging.

Bieganie to najprostsza forma ćwiczeń aerobowych. Taki trening w dużym stopniu zmniejsza ryzyko większości chorób, związanych z sercem, układem krwionośnym, czy kostno – ruchowym. Z pomocą ćwiczeń na bieżni można spalić zbędne kalorie. Ponadto bieżnia jest jedną z najlepszych i najbardziej skutecznych metod zwalczenia stresu, napięcia emocjonalnego.

Podczas joggingu przyspiesza się tętno i zwiększa się dotlenienie komórek organizmu. Czynnik ten stymuluje przemianę materii, dzięki czemu spala się większa ilość kalorii. Zaletą takiej formy aktywności fizycznej jest również fakt, iż metabolizm jest zwiększony nawet przez kilka godzin po ukończeniu treningu.

Jednym z najbardziej popularnych i skutecznych rodzajów ćwiczeń na bieżni jest trening interwałowy. Jest to krótkotrwały, ale intensywny bieg, przerywany wykonywaniem ćwiczeń o mniejszym stopniu intensywności. Dzięki takiej metodzie wszystkie pozytywne zmiany, zachodzące w organizmie nastąpią w zaskakująco krótkim czasie i będą trwałe.

Przed joggingiem można wykonać kilka serii ćwiczeń wstępnych - na przykład poskakać w miejscu, wykonać parę przysiadów przez około 5-10 minut. Zwiększenie elastyczności mięśni i stawów chroni je przed wystąpieniem kontuzji.

Początkujący użytkownicy lub ćwiczący, którzy mieli przerwę w zajęciach sportowych powinni zaczynać od spokojnego treningu, przy minimalnym obciążeniu.Można zacząć od 5 – minutowego chodzenia, w celu rozgrzania mięśni i stawów, przygotowania ich do intensywnego wysiłku fizycznego. Następnie należy zwiększać prędkość bieżni co 3 minut lub co pół kilometra. Nie wolno zbyt mocno naciskać na pedały – od tego nie polepsza się jakość treningu, za to można szybkosię przemęczyć, a nawet dostać kontuzji. Przez pierwsze dni biegać warto maksymalnie do jednego kilometra. W ciągu tygodnia dystans można zwiększyć, ale do tego stopnia, by nie przekraczał kilku kilometrów tygodniowo. Z czasem, kiedy ciało przyzwyczai się do intensywnego wysiłku można stopniowo zwiększać dystans.

Większość bieżni ma ograniczenie 16 km/h. Zwiększenie obciążenia w takie sytuacji można osiągnąć zwiększając nachylenie płótna do 7 stopni przy jednoczesnym ustawieniu prędkości 13 km/h. Zmiana kąta nachylenia płótna bieżni spowoduje większy wysiłek, a także stymuluje spalanie kalorii podczas biegu, nawet z mniejszą prędkością. Taka opcja pozwala odwzorować bieg pod górkę w terenie naturalnym. Możliwość zmiany kąta nachylenia podłoża nie tylko zmniejsza stopień intensywności treningu, ale również sprzyja różnorodności programów treningowych.

W trakcie zajęć na bieżni są zaangażowane wszystkie grupy mięśni, szczególnie mięśnie nóg, brzucha i górnych partii ciała. Dzięki systematycznym zajęciom można uzyskać szczupłą wysportowaną sylwetkę, ładne nogi. Takie ćwiczenia stymulują i polepszają pracę najważniejszych funkcji życiowych organizmu, zwiększają jego wytrzymałość, przyspieszają przemianę materii, wzmacniają układ odpornościowy.

Przewagą bieżni jest możliwość biegania w domu. Wtedy nie mogą przeszkodzić niekorzystne warunki atmosferyczne albo inne czynniki zewnętrzne. Możliwość joggingu w komfortowych warunkach domowych sprzyja regularności i ciągłości zajęć. To urządzenie treningowe jest proste i bezpieczne w użyciu, można go łatwo złożyć. Podczas treningu można słuchać ulubionej muzyki lub oglądać telewizję.

Marek
Sprawdź ofertę na bieżnie elektryczne marki Hop-Sport!

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes)
Walentynki to moment szczegolny dla wielu z Was.
Z myślą o tym szczególnym dniu, 14 luty, przygotowaliśy najlepsze życzenia walentynkowe.